9/10/12

FALORDIETAS


OS SIETE CONIELLOS BLANCOS
Bi eba una begata un rei qu’eba una filla muito beroya á la que aimaba asabelo. Á suya muller, a reina, eba educato con muito ficazio á la prenzipa en muitas cosas, pero lo que más li cuacaba fer yera coser.
A cambra d’a prenzipa n’eba una finestra por la que se beyeban campos e mons. Un diya que yera posata e acucutata por a finestra as selbas e pueyos, bide amanar-sen á siete coniellos blancos que fizon un corro. I yera tan embelecata beyendo los coniellos que li se cayé un dital que lebaba en a man, un d’os coniellos lo pillé con a boca e toz pretoron á correr dica que dixé de bier-los.
Á l’atro diya torné á bier-los dende a finestra, os coniellos plegaban dende a selba e feban un corro. Cuan se acucuté ta bier-los millor li se cayé una beteta, la pillé un d’os coniellos e se’n fuoron.
Á l’atro diya li pasé lo mesmo, pero ista begata li se cayoron una estixeras.
E dimpués d’as estixeras una carrucheta de filo, e dimpués una encordadera de seda, e dimpués un agullero, e dimpués una paineta … E dimpués …, os coniellos ya no tornoron á amanixer más.
Como los coniellox ya no i tornaban, a prenzipa se metié dolenta de tristura e la caloron en o suyo leito. Tan dolenta i yera, quen os suyos pais pensoron que se morirba. Pero lo rei la quereba tanto que fize clamar á los medicos más famosos. E cuan ístos li dizión que no sapeban qué clase de malotía n’eba, fize fer un pregón anunziando que a prenzipa yera malota, e que cualsiquier persona que pensase que poderba curar-la s’amanase á palazio. E qui la curase, si yera muller li’n darba muitismos de diners, e si yera ombre, a man d’a suya filla si era lo quereba.
Continará …
li cuacaba: le gustaba
a cambra: la habitación
a finestra: la ventana
acucutata: asomada
o dital: el dedal
a beteta: la cinta
as estixeras: las tijeras
a encordadera: el cordón
l’agullero: el alfiletero
a paineta: la peineta

3 comentarios:

  1. Bona nit mesache!
    No me extraña que no regresen los conejitos...se habrán montado un taller de alta costura de la ostia, tipo Zara o tipo algo más modesto con mano de obra barata al más puro estilo chino-conejil. Ves tú a saber!

    También podría ser que, al igual que en Matrix, donde Neo sigue a un conejito blanco para descubrir esa otra realidad alternativa, pues en este caso nuestra princesa esté triste y enferma precisamente por eso; porque se ha dado cuenta que ha perdido la llave que le puede conducir a las puertas de esa otra realidad (que sin lugar a dudas es una realidad mucho más atractiva que la que vive ella actualmente, viviendo con sus padres, quienes además son monarcas. Y esto es igual a = vida aburridísima!!).

    Otra opción (que, sin duda, es la más probable) es que a estas horas mis neuronas ya estén un poco saturadas(y solo es martes!!) y se imaginen cualquier cosa.

    En cualquier caso, "ficazio" es eficacia?
    "Selvas e pueyos": campos y ...?
    caloron: colocaron?

    Y antes de que se me olvide...¿se le cayó la peineta? Pero una peineta es un estri o utensilio de costura?

    Me alegro de volver a leer falodietas.Y muitas grazias por la traducción, mesache!
    Besos

    ResponderEliminar
  2. Muy buenas mesacha lectora!!!!
    Yo creo que es por la crisis y los recortes que a todos se nos va un poco la pinza, aunque pienso que NO, que es algo parecido al alcohol, que te libera de ataduras, pero el alcohol no es bueno, que conste, sin embargo el dejar la mente libre es sanísimo, te hace independiente (coges el guiño, je, je).
    Bueno, que se me va demasiado el tarro.
    Con ficazio: con atención
    Selbas (con -b): bosques
    Pueyos: como colinas
    Caloron: introdujeron
    Y paineta es una peineta, sin más.
    Grazias á tú por leyer-me.
    Bss

    ResponderEliminar
  3. "Selbas" con -b, jajaja, ya no sé ni copiar!! Joer, ayer estaba fatal pero hoy ya no sé qué pensar, porque no lo he pillado a la primera y cuando lo he leído he pensado: "vale, va con -b, ya lo veo, y qué?". Y no me he dado cuenta hasta un buen rato después. Deben ser los recortes.

    Y sobre el alcohol...sí, no es bueno, pero llevo unas dos semanas que estoy pensando seriamente en abrazarme a una botella (de vodka, a poder ser) y no dejarla, digamos, hasta las vacaciones. A ver si me libera la mente, me suelta la lengua, la desvergüenza y el desparpajo y mando a algunos/as a tomar viento fresco (por decirlo suavemente), y de paso me declaro oficialmente como Republicana Independiente de mi Reino! ;-))

    Besos mesache!

    ResponderEliminar