24/1/13

FALORDIETAS



A MESACHA ALMENDRERA (II)
Más tardi pasé un fustero baxo l’almendrera en flor.
L’almendrera li dizié;
-Fustero, fustero, … so una mesacha …., me quiers?

Debanté os güellos o fustero e, beyendo a capeza d’a choben entre as rosadas flors de l’árbol, respulié:
-Sí quiero, pero antis he que beyer-te en forma umana. No quiero que garra chen m’engañufle.

E se’n fue amoniquet, chirando a capeza de cuan en bez.
Por a nuei pasé por debaxo de l’almendrera un piquero, e sintié dizir á l’árbol:
-Piquero, piquero,  … so una mesacha …., me quiers?

Debanté os güellos o piquero e cuan bide a cara d’a mesacha, se metié de chenullos e dizié;
-Sí, quiero!

A choben surtié de l’árbol, bestita con un trache blanco e la capeza plena de flors d’almendrera.
De camín ta casa suya e d’a man d’o piquero, se’n trobé con o pastorzet, o ferreret e lo fustero.
Os tres tornaban ta escar-la.
Á lo pastorzet li dizié sonriendo:
-Ya ye tardi pastorzet.

Á lo ferreret, muito seria;
-No yes plegato á tiempo, bes-te-ne.

E á lo fustero no li dizié cosa, sino que chiré a capeza ta l’atro costato, como si ese beyito un lupo.
E cuento contato, iste cuento se ha rematato.

O fustero: el carpintero
Garra chen: nadie
M’engañufle: me engañe
O piquero: el albañil
Os chenullos: las rodillas
O lupo: el lobo

No hay comentarios:

Publicar un comentario