18/6/12

FALORDIETAS


O FOTRONERO
Bi eba una parella que n’eba tres fillas, e como las tres yeran buenas e triballadoras lis fizon un aniello d’oro ta cadaguna. Un diya, as tres chirmanas se achuntón con as suyas amigas e, pensando que fer, se metión a charrar:
- Pos güé mos n’iremos ta la fuen.

Yera una fuen que quedaba difuera d’o lucar. Allora, a más chicotona d’as chirmanas, que yera coxa, li pregunté á la suya mai si podeba ir á la fuen con as demás;
- No filla, puede estar que bienga lo Fotronero e, como yes coxa, te pillará e te agafará.
- Que no mai, que no!, que no me pillará!
- Bai mesacha, pos bes-te-ne, pero para cuenta.

E se’n fuon totas enta la fuen. A coxa lebé antimás una capacha de ropa ta labar, e cuan se metié á labar se tiré l’aniello e lo dixé denzima d’un zaborro. As demás yeran chugando arredol d’a fuen cuan, bidon benir á lo Fotronero.
- Emos que correr ascape!, sinó mos lebará á totas.

A coxa tamién correba con eras, pero como yera coxa se fue retrasando; e mientres correba s’alcordé de que s’eba dixato lo suyo aniello en a fuen. Allora ité una gollada ta zaga e, como no beyeba á lo Fotronero, se’n torné ta poder recuperar o suyo aniello. Esqué en o puesto en do lo eba dixato, pero l’aniello ya no i yera, asinas que prenzipié á rechirar por bier si lo en trobaba. Allora amanexié chunto á la fuen un biello que no eba beyito enxamás. A mesacha li pregunté;
- Ha beyito busté por astí un aniello d’oro?
- Sí, en o fundo d’ista taleca i ye, e dentro d’era lo has de’n trobar.

As fillas: las hijas
Coxa: coja
Agafará: cojerá
Gollada: mirada
Se tiré: se quitó
A taleca: el saco

5 comentarios:

  1. Y yo cada vez que escucho algo de anillos me acuerdo de Frodo, de Aragorn, de Gandalf y del señor oscuro (que sería el Fotronero en esta falordieta): "Un anillo para gobernarlos a todos, un anillo para encontrarlos, un anillo para atraerlos a todos y atarlos en las tinieblas" (El Señor de los Anillos, es mi debilidad; la he visto mil veces, y mil veces más que la veré).
    Pues allí es donde va a ir la mesacha si se mete dentro del saco...a las tinieblas!
    Y luego no vale cambiar el cuento y decir que "o fotronero" es, en realidad, un buen mozo que se transforma en un bello joven cuando logra que una muchacha se meta en su saco alegremente y por su propio pie...
    Porque digo yo que las relaciones que empiezan metiéndote en un saco no pueden acabar nada bien.

    Y ya se me ha ido la pinza (debe ser porque es lunes y ya es muy tarde)...Yo me lo guiso, yo me lo como...ya he acabado la falordieta a mi manera. Casi que mejor me espero para ver cómo continúa la historia.

    Algunas dudas que tengo, a ver si me puedes ayudar: "zaborro" y "capacha". "Ta zaga" es mirar para atrás?
    Y o fotronero es el hombre del saco?

    Muitas grazias mesache! I bona nit!

    Besos

    ResponderEliminar
  2. Buena nuei mesacha!!!. Un zaborro ye una piedra, una capacha ye una cesta e ta zaga ye para atrás.
    O Fotronero ye lo equibalén de l'ombre d'o saco, con iste presonache lis se feba medrana á los ninons e ninonas d'antis. Agora lis se fa medrana dizindo-lis que se quedan sin PSP u sin Nintendo u sin tele. Son os cambeos d'ista soziedá que mos toca bibir.
    Bss

    ResponderEliminar
  3. Hola mesache!
    Ya me imaginaba!! Menudo trauma tenía yo de pequeña con el hombre del saco, que además pensaba que era el padre de una amiga que tenía un gran bigote negro. Cada vez que lo veía me escondía o echaba a correr , por si acaso,menos mal que no era coxa ! pobrecilla !
    Bsicos

    ResponderEliminar
  4. Buenas mesache!Sólo me paso para desearte unas buenas y merecidas vacaciones!!!
    A la vuelta seguiré dándote la barrila con mis preguntas, dudas y disertaciones varias.
    Disfruta y pásalo bien!

    Besotes chicotón!

    ResponderEliminar
  5. http://infonuas.blogspot.com.es/2012/10/o-fotroner.html

    ResponderEliminar